Nové vyúčtování MojeO2 – aktualizováno 19.11.
Publikováno 19.11.2018 17:00 hod.:
- zrovna jsme umístili na náš server novou verzi WINPEU 3.8 ( aktualizace se provede automaticky ze staré verze). Jedná se o finální verzi WINPEU tak, jak bylo původně plánováno, viz níže 3.etapa. Kompletní popis změn je uveden v Info.rtf.
Doporučujeme uživatelům, aby po aktualizaci WINPEU na poslední verzi si zpracovali říjnová data O2 znova, zvláště pak kvůli zpracování dat z pevných linek. ( Proveďte nejdříve Odstranění starých říjnových dat a pak Aktualizace nových dat.)
Publikováno 8.10.2018 12:00 hod.:
- zrovna jsme umístili na náš server novou verzi WINPEU 3.7 ( aktualizace se provede automaticky ze staré verze). Kompletní popis změn v Info.rtf.
- zde je připraven ke stažení konverzní program pro úpravu starých dat za 2018/09 KONV_201809.exe (návod na obsluhu je intuitivní)
Publikováno 20.9.2018:
Společnost O2 Czech Republic a.s. vylepšuje pro své zákazníky internetovou samoobsluhu mojeo2.cz a zpřehledňuje vyúčtování v pevné i mobilní síti O2.
Datové soubory ve formátu XML, se kterými pracují programy WINPEU, WIN-TEL, Accountix a WINIDO budou mít novou strukturu informací. Proto bude nutné tyto programy aktualizovat.
Nová úprava má za cíl zjednodušit a zpřehlednit data na fakturách O2. Co to znamená pro zákazníky ?
Informace pro zákazníky WINPEU:
- bude vytvořena nová verze WINPEU 3.7, která bude k dispozici na našem serveru k datu uvedení změny ( plánováno na 8.10.2018 12:00 hod.)
- stávající verze 3.6 sama rozpozná (Soubor/Aktualizace – nutné internetové připojení), že je k dispozici nová verze a nabídne uživateli upgrade s automatickou reinstalací
- potvrzením nabídky uživatel odsouhlasí reinstalaci aktualizované verze, která bude kompatibilní ve zpracování dat s verzí předcházející
Informace pro zákazníky WIN-TEL, Accountix a WINIDO:
- bude vytvořena nová verze programů 4.7.4, která bude zohledňovat uvedené změny
- novou verzi je možné objednávat u svých dodavatelů k datu uvedení změny
- zákazníci vlastnící licenci programu jakékoliv verze 4.7.x budou mít nárok na bezplatný upgrade
- zákazníci se servisní smlouvou ATECO (s upgradem) mají nárok na bezplatný upgrade včetně instalace
Harmonogram:
Postup změny lze rozložit do 3 etap:
1. etapa „původní“ (3.10.2018 – 8.10.2018 12:00 hod.)
Data O2 za účtovací období 2018/09 budou uložena na portále mojeo2.cz v kompletně starém provedení, tj. obsah souborů „postaru“, názvy souborů „postaru“. V této době si je může uživatel stáhnout (jakmile budou připravena) a zpracovat stávajícími verzemi WINPEU, WIN-TEL, Accountix, WINIDO ! VELMI DOPORUČUJEME !
2. etapa : „přechodová“ (8.10.2018 12:00 hod – 4.11.2018)
Po tomto okamžiku dojde ke změně a na portálu mojeO2.cz data za účtovací období 2018/09 budou v přechodovém provedení (tj. obsah souborů „postaru“, názvy souborů „ponovu“). Toto provedení dat stávající verze programů již nezpracují. V této etapě budou nabíhat zpracovaná data „ponovu“ dle účtovacích cyklů O2 (BC 01-10).
Uživatelé programů WIN-TEL, Accountix a WINIDO, kteří si nestihnou záříjová data stáhnout ve starém provedení ( tj. do 8.10.2018) a nebudou mít ještě finalizovaný upgrade na vyšší verzi programu, mohou si stáhnout data za 09/2018 v přechodovém provedení a názvy souborů (které jsou již „ponovu“) upravit na provedení „postaru“.
Návod na ruční úpravu souborů je zde.
Pro zájemce připravíme konverzní program KONV_201809.exe, který uvedenou úpravu provede sám. Program zde bude připraven ke stažení ke dni 8.10.2018.
3.etapa: „finální“ (od 4.11.2018 – dále)
Data O2 za další účtovací období 2018/10, říjen, tj. ke dni 4.11.2018 (platí pro zákazníky BC 01, takže budou zpracována a připravena data již všech BC) budou již ve finálním provedení tj. obsah souborů „ponovu“, názvy souborů taky „ponovu“. K tomuto dni by měly být ukončeny všechny aktualizace uvedených programů. Staré verze programů již nezpracují správně ani názvy souborů „ponovu“, ale ani obsah souborů „ponovu“.
Poznámka :
Vzhledem k uvedené možnosti, že za září budou k dispozici 2 sady datových souborů, může dojít k situaci, že uživatel programů si načte omylem data za září 2x. V tom případě je ve všech programech k dispozici tlačítko „Odstranit data za období“, jehož použitím dojde k odstranění všech dat za toto období. Poté může uživatel jednu sadu dat opětovně nahrát.