Přenositelnost čísel
Dne 16.1.2006 byla mobilními operátory spuštěna služba : Přenositelnost mobilního čísla k jinému operátorovi. V problematice tarifikace to znamená, že ji nepůjde 100% rozpoznat z volaného čísla k jakému operátorovi volané číslo patří, resp. kolik bude stát daný hovor (tarifikační program nerozpozná jakou poloku cenového plánu má použít). Podobný problém nastane u funkcí LCR pobočkových ústředen.
V naší společnosti danou problematiku v oblasti tarifikace (programy WIN-TEL a Accountix) řešíme následovně :
-
Import dat od operátorů
Tarifikační programy WIN-TEL a Accountix od verze 3.4 mají již v základní verzi zakomponovanou funkci Import dat od operátorů (IDO). Ta umožňuje, že kdy uživatel získá za minulé účetní období tarifikační data o hovorech od operátorů, tak je přímo načte do tarifikačního programu. V programu lze tato data mezi sebou porovnat a dále lze nastavit, zda-li výstupní data na účtenkách mají být ta z PBX nebo ta od operátora. V datech od operátora je přenositelnost čísel ji zohledněna. -
Využití databáze RNPDBM společnosti CNPAC s.r.o. – individuálně
Připravujeme verzi programu, která bude umožňovat zpracovávat informace o přenesených čísel přímo z centrální databáze RNPDBM společnosti CNPAC s.r.o. Představa je taková, že např. 1. dne v měsíci si tarifikační program automaticky načte příslušné změny a pak bude tarifovat dle aktuálních cenových modelů.
Toto řešení má však 2 úskalí:
První (jednodušší) – nová verze 3.51 s touto funkcí bude k dispozici a za cca 1 měsíc (Uživatelé současně prodávané verze 3.5 ji obdrží bezplatně).
Druhé (komplikovanější) – přístup do databáze RNPDBM je zpoplatněn, a to cca 4 000,- K?/měsíc. Uživatel si přístup bude muset vyřídit s CNPAC s.r.o. individuálně.
- Využití databáze přenesených čísel – hromadně – Záměr
Rozmýšlíme variantu, ve které by si mohli uživatelé programů WIN-TEL a Accountix co možná nejjednodušeji zaktualizovat databázi platných mobilních čísel. Předpokládáme, že tato databáze bude obsahovat asi a 150 000 mobilních čísel. Záměr vyjde z možností na tuzemském telekomunikačním trhu a měl by být jasnější do cca 2 měsíců (až nastane uklidnění). Aktualizace budou té zpoplatněny, ale v podstatně nižších sazbách než je uvedeno výše.